IVECO navázalo na dvě úspěšné akce v České republice, kde si klienti mohli vyzkoušet, jak snadno se i v náročných provozních podmínkách jezdí s vozidly Daily Hi-Matic vybavenými 8-stupňovou automatickou převodovkou a 1. června připravilo podobnou přitažlivou prezentaci pro zákazníky na Slovensku.
Účastníci akce "Daily do kopce" se setkali v Kolibě Stráže nad Zvolenem - tam byl hlavní stan akce, start i cíl zkušebních jízd. Trasa měřila 17,2 km, přičemž klíčovým testovacím úsekem byla cesta do obce Ostrá Lúka, na níž se pravidelně konají jedny ze závodů seriálu mistrovství Slovenska automobilů do vrchu. Nabízí téměř 3 kilometry serpentin - celkem 13 zatáček, přičemž převýšení mezi startem a cílem je 160 m, resp. průměrné stoupání 6,4 %.
 

Pro zákazníky byla připravena vozidla IVECO Daily s převodovkou Hi-Matic a na bezprostřední porovnání také jeden furgon Daily s manuální převodovkou.

 

"Chceme, aby Daily Hi-Matic poznalo co nejvíce našich klientů. Jsme totiž přesvědčeni, že je to skvělý produkt a kde jinde by lépe předvedl svůj potenciál než na cestě do kopce plné zatáček," vysvětluje pointu akce Klára Rylichová, manažerka marketingu IVECO pro Českou republiku a Slovenskou republiku. "Abychom uspokojili velký počet zájemců o testování, připravili jsme tři furgony s převodovkou Hi-Matic, ke srovnání i jedno Daily s manuálně ovládanou 6-stupňovou převodovkou a na statickou prezentaci jsme dovezli Daily Hi-Matic ve verzi valník s plachtou. Vozidla měla naloženou zátěž mezi 300 a 500 kg," dodává. 

Osmistupňová automatická převodovka Daily Hi-Matic pracovala v stoupajících serpentinách téměř nepozorovaně. Funguje hladce, přesně, přičemž dynamika vozidla zásluhou měniče momentu a rychlého řazení je pozoruhodná. Přenos točivého momentu na poháněná kola se totiž přeruší vždy jen na okamžik - změna převodového stupně trvá méně než 0,2 sekundy. To nedokáže žádný řidič. Navíc software maximálně efektivně využívá potenciál třílitrového motoru v testovaných vozidlech, který má výkonové modifikace 150 k, 180 k nebo 205 k a podle verze dosahuje maximální točivý moment až 430 Nm při 1250 otáčkách za minutu.
Designéři dali ovládací páce automatické převodovky originální ergonomický tvar včetně ergonomické pozice a oranžového podsvícení písmen označujících jednotlivé pracovní režimy. Řidič má na výběr mód Power, Eco nebo manuální ovládání. V automatickém režimu adaptivní strategie přeřazování ASIS respektuje zatížení vozidla a styl jízdy.

Fotky z akce